Veelgestelde vragen

FAQ – Veelgestelde vragen

Binnen www.vrijwilligerinbaarn.nl zijn er verschillende onderdelen waar vragen over binnen komen. Hieronder hebben we de meest gestelde vragen opgenomen, verdeeld naar de onderwerpen die binnen de website te vinden zijn.

Algemeen

Ik weet mijn wachtwoord niet meer, hoe kan ik een nieuw wachtwoord aanvragen?

Via het scherm waarmee u kunt Inloggen ziet u naast de login button de optie Wachtwoord vergeten. U komt nu op de pagina terecht waar u het wachtwoord kunt laten resetten (uw nieuwe wachtwoord ontvangt u per mail). Controleer voor de zekerheid ook uw spam box. Let op: het e-mailadres dat u hier invult moet gelijk zijn aan de gebruikersnaam waar u mee inlogt.

Suggesties We staan altijd open voor suggesties ter verbetering van onze website. U kunt uw ideeën doorgeven via [vrijwilligerinbaarn@pitbaarn.nl].

Vacaturebank

Op welke manier kan ik de vacature vinden die bij mij past? Door middel van de zoek filters links op de Vacature pagina kunt u uw zoekopdracht verfijnen. Ook kunt u direct een bepaalde vacature opzoeken door de naam in te voeren in het zoekveld.

Hoe kan ik mij inschrijven op een vacature? Wanneer u een vacature op het oog heeft kunt u onderaan in de omschrijving de contactgevens van de aanbieder vinden en rechtstreeks contact opnemen ofwel via de knop "Reageer op deze vacature" uw gegevens achterlaten, er zal dan contact met u worden opgenomen.

Ik wil zelf ook graag een vacature toevoegen! Om u toegang te kunnen verschaffen tot de vacaturebank vragen wij u de volgende gegevens naar [vrijwilligerinbaarn@pitbaarn.nl] te sturen. Naam organisatie | Adresgegevens | Telefoonnummer | Emailadres. Vervolgens zal er een account voor u worden aangemaakt waarna u zelf in de gelegenheid bent vacatures te plaatsen.

Overig Wat kan ik doen als mijn vraag er niet tussen staat? Heeft u een andere vraag, of een opmerking over de website. Onderin de site kunt u kunt u via 'contact' een contact formulier invullen. Wij ondernemen dan spoedig actie.

Prikbord

Voor wie is het prikbord bedoeld? Alle inwoners uit de gemeente Baarn kunnen een bericht plaatsen op het prikbord. Op het prikbord kan iedereen zelf een verzoek plaatsen. Op deze manier kunnen bezoekers van de website met elkaar in contact komen. Pit Baarn helpt bezoekers en advertenties te verbinden. Het is belangrijk dat u weet dat het gaat om kleine klusjes, zoals de hond uitlaten of helpen met computerproblemen. Dit platform is niet bedoeld voor structurele thuiszorg, hoewel u natuurlijk altijd zelf langetermijnafspraken kunt maken als u en uw vrijwilliger/hulpzoeker dat beiden willen.

Hoe kan ik een bepaalde vraag vinden? Door middel van de zoekfilters bovenin kunt u uw zoekopdracht verfijnen. Ook kunt u direct een bepaalde advertentie opzoeken het trefwoord in te voeren.

Wie kunnen de vragen die ik op het prikbord zet zien? Alle bezoekers van deze website kunnen de geplaatste advertenties bekijken en reageren. Om te reageren heeft een bezoeker een account nodig.

Kan ik mij zowel als vrijwilliger als hulpzoekende aanmelden? Kunt u hulp gebruiken, maar heeft zichzelf ook veel te bieden? Dan mag u zichzelf uiteraard in beide categorieën aanmelden! U maakt eerst een account aan. Vervolgens kunt u in uw profiel zowel klussen plaatsen als oppakken. Dit doet u via ‘Mijn aanbod’ en ‘Mijn vragen’.

Zien anderen mijn gegevens? Uw gegevens houden we zo veel mogelijk privé. Op de website is daarom alleen uw vraag en uw wijk zichtbaar. Pas wanneer we een 'match' hebben (tussen iemand die hulp vraagt en iemand die hulp biedt), wisselen we contactgegevens uit. Houdt u uw gegevens liever privé? Dan bemiddelt Pit Baarn bij het maken van de afspraak. Meer informatie vindt u in het privacystatement.

Hoe reageer ik op een vraag? Zoek een advertentie waarop u wilt reageren en klik deze aan. In het vlak onderin kunt u een knop met de tekst ‘Klik hier om te reageren’ vinden. Klik deze aan om een reactie te geven op de advertentie. Deze wordt automatisch verzonden naar de desbetreffende vrager. Om deze actie uit te voeren moet u ingelogd zijn, of kies ‘Maak een account aan’.

Een oproep plaatsen/oppakken Hoe weet ik dat iemand die mij komt helpen betrouwbaar is? Staat er iemand op een ander moment aan de deur en is dat niet op het afgesproken tijdstip? Dan adviseren wij u hem/haar niet binnen te laten. Het prikbord van Pit Baarn (Vrijwilliger in Baarn) werkt niet met Verklaringen Omtrent Gedrag (VOG). U bent zelf verantwoordelijk voor het aangaan van een contact met een inwoner of buur. Twijfelt u over uw hulpbieder? Neem gerust contact op met Vrijwilliger in Baarn via [vrijwilligerinbaarn@pitbaarn.nl].

Welke veiligheidsmaatregelen kan ik zelf treffen? Vraag een vertrouwd persoon aanwezig te zijn, als u zich kwetsbaar voelt. Geef nooit uw persoonlijke gegevens aan de hulpbieder. Denk aan pincodes, bankgegevens, DigiD, paspoort, rijbewijs, huissleutel, etc. Ook als u zelf hulpbieder bent, is het belangrijk dat u geen persoonlijke gegevens aanneemt van de hulpvrager.

Moet ik iets terugdoen als iemand mij heeft geholpen? Nee, dat is niet nodig. Veelal meld iemand zich aan omdat hij/zij het leuk en gezellig vindt om iets voor een ander te doen. Vaak kost een klusje iemand weinig moeite, bijvoorbeeld omdat ze toch al naar de supermarkt gaan.

Slechte ervaring? Heeft u slechte ervaringen met het Prikbord? Dan vernemen wij dit graag. U kunt uw ervaring mailen naar [vrijwilligerinbaarn@pitbaarn.nl]. We gaan vertrouwelijk en zorgvuldig met uw melding om. Indien nodig zullen we u per e-mail of telefonisch om aanvullende informatie vragen.

Kan ik bij schade een beroep doen op mijn verzekering? Een ongeluk zit in een klein hoekje. Helpt u iemand en gaat er per abuis iets kapot? De schade is dan meestal gewoon via uw WA-verzekering of de gemeentelijke vrijwilligersverzekering gedekt. Meer informatie vindt u op de website van Pit Baarn.

Hoe verwijder ik mijn account Op dit moment kunt u uw account alleen verwijderen door contact op te nemen via [info@vrijwilligerinbaarn.nl].